موسسه حقوقی علی بابا

راه های افزایش سرمایه

راهنمای تصویری دریافت اینماد(نماد اعتماد الکترونیکی)

داشتن اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی، برای سایت های فروشگاهی یک امر لازم و مهم است. این نماد را با ثبت نام در سایت «نماد تجارت الکترونیکی» می توانید دریافت کنید. در این مقاله آموزش تصویری دریافت اینماد را به طور جامع برای شما قرار داده ایم.

برای دریافت اینماد، نیازی به مراجعه به شرکت یا سازمانی ندارید و به راحتی با ثبت نام در سامانه نماد اعتماد می توانید آن را دریافت کنید.

آیا دریافت اینماد برای سایت ضروری است؟

داشتن اینماد برای سایت ها (به خصوص سایت های فروش مستقیم) یک امتیاز مثبت محسوب می شود. گر چه دریافت اینماد یک امر اجباری نیست اما به دو دلیل اهمیت دارد:

  1. برای دریافت درگاه پرداخت برای سایت خود از طریق سامان، ملت، سپرده و… نیاز به لوگوی نماد اعتماد خواهید داشت. گرچه درگاه های واسط مانند زرین پال برای دادن درگاه پرداخت به شما اجباری بر داشتن لوگو اینماد ندارند.
  2. داشتن لوگوی اینماد در سایت تان، باعث جلب اعتماد مشتریان شما می شود. افراد زمانی که لوگوی اعتماد الکترونیک را در سایت شما ببینند، راحت تر به شما اعتماد کرده و محصولات تان را خریداری می کنند.

چگونه اینماد بگیریم؟

همانطور که قبل تر نیز اشاره کردیم، دریافت نماد اعتماد بسیار ساده است. برای این کار ابتدا باید به سایت «نماد تجارت الکترونیکی» مراجعه کنید. سپس از منوی بالا، گزینه کسب و کارها و پس از آن ثبت نام و ورود به پنل کاربری را انتخاب کنید.

سایت اینماد

در مرحله بعد، گزینه ایجاد حساب کاربری را انتخاب کنید. در صفحه ای که برای شما باز می شود، نوع شخص را حقیقی انتخاب کنید و سپس اطلاعات خود را وارد کرده و گزینه تایید را انتخاب کنید.

ثبت نام در اینماد

بعد از اینکه اطلاعات خود را تایید کردید، ایمیلی برای شما ارسال می شود که پس از تایید ایمیل، می توانید با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبور، وارد داشبورد سایت شوید.

هنگامی که بار دیگر به سایت وارد می شوید، پنل کاربری خود را مشاهده می کنید که روند درخواست اینماد شما از اینجا آغاز می شود.

در ابتدا طبق تصویر زیر، از منوی سمت راست گزینه تکمیل اطلاعات را انتخاب کنید

ثبت کسب و کار در اینماد

پس از آن، تکمیل فرم اطلاعات را انتخاب کرده و اطلاعات خود (نام، نام خانوادگی، تلفن، آدرس و…) را وارد کنید. پس از آن نیز به سراغ قسمت بارگذاری مدارک رفته و تصاویر خواسته شده را بارگذاری کنید

بارگذاری مدارک در اینماد

زمانی که شما اطلاعات خود را در قسمت تکمیل فرم اطلاعات کامل کردید، باید اطلاعات خود را احراز کنید. به همین جهت از منوی سمت راست وارد قسمت احراز اطلاعات شوید و شماره همراه و ثابت خود را وارد کنید.

سپس کد تایید ارسال شده را وارد کنید تا تلفن شما تایید شود. زمانی که اطلاعات تماس شما تایید شد، با این صفحه روبرو می شوید.

احراز اطلاعات در اینماد

پس از اینکه اطلاعات تماس شما احراز شد، از منوی سمت راست وارد قسمت کسب و کار شوید و اطلاعات کسب و کار تان را وارد کنید. در پایان نیز دکمه ثبت را بزنید

اطلاعات کسب و کار اینماد

در همین قسمت، شما باید آدرس کسب و کار خود را بر روی نقشه نیز انتخاب و تایید کنید. کد رهگیری پس از چند روز به آدرس پستی شما ارسال می شود و باید آن کد را برای تایید آدرس تان در محل مورد نظر وارد کنید.

پس از این که اطلاعات شخصی شما تایید شد، باید وارد قسمت کسب و کار از منوی سمت راست شده و اطلاعات کسب و کار خود را وارد کنید.

تایید آدرس در اینماد

مرحله بعد، نوبت به تاییدیه فنی سایت می رسد. برای انجام تاییدیه فنی، ابتدا بر روی آیکونی که در تصویر زیر با فلش نمایش داده شده کلیک کنید. سپس بر روی گزینه تایید فنی بزنید تا به این صفحه هدایت شوید.

در صفحه ای که مشاهده می کنید، شما باید ایمیل و برخی از اطلاعات دیگر خود را تایید کنید. این کار به سبب این است که مشخص شود سایت مورد نظر متعلق به شماست و به آن دسترسی دارید.

برای انجام تاییدیه فنی چهار راه وجود دارد که شما می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و انجام دهید. به عنوان مثال یکی از راه ها این است که شما یک فایل html حاوی کد ارائه شده را در public html سایت خود قرار دهید. اگر این مسیر را انتخاب کردید، در صفحه زیر دکمه سبز رنگ «تایید بارگزاری» را کلیک کنید.

تاییدیه فنی اینماد

پس از اناجم تاییدیه فنی، بار دیگر به قسمتی که با فلش در تصویر مشخص کرده ایم مراجعه کنید و از منویی که مشاهده می کنید، گزینه های نارنجی رنگ را تکمیل کنید.

به عنوان مثال، در تصویر زیر، گزینه نارنجی رنگ «تعهد نامه» به این معناست که شما هنوز تعهد نامه اینماد را تکمیل و امضا نکرده اید.

تعهدنامه اینماد

پس از اینکه شما تعهد نامه را نیز تکمیل کردید، باید مبلغی را برای دریافت اینماد پرداخت کنید تا نماد شما صادر گردد.

پس از پرداخت، بار دیگر به همین قسمت مراجعه کنید. نماد شما صادر شده است. الیته ممکن است یکی دو روز طول بکشد. با کلیک بر روی دکمه سبز رنگ «دریافت کد نماد» این کد را دریافت کرده و در سایت خود بارگزاری کنید.

تعلیق اینماد (چرا نماد اعتبار الکترونیکی سایتم تعلیق شده است؟)

در صورتی که شما در سایت خود تخلفی انجام دهید، اینماد شما به حالت تعلیق در می آید. برای اینکه اینماد سایت تان را از حالت تعلیق خارج کنید، وارد حساب کاربری خود در سایت نماد تجارت الکترونیکی شوید و از منوی سمت راست گزینه «نظارت» و سپس «تخلفات» را انتخاب کنید.

در این قسمت توضیح داده شده است که تخلفات سایت شما چه چیز هایی بوده اند. شما می توانید مشکل را در سایت خود حل کرده و در همین قسمت بر روی گزینه «توضیحات» کلیک کنید و توضیح دهید که مشکل را حل کرده اید.

سپس از منوی سمت راست گزینه «پشتیبانی» و سپس «ثبت تیکت» را انتخاب کنید و درخواست رفع تعلیق دهید.

سخن آخر

در این مقاله دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را به صورت تصویری و مرحله به مرحله به شما آموزش دادیم. در صورتی که سوالی در خصوص هر یک از مراحل دریافت اینماد داشتید، می توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

همچنین موسسه حقوقی علی بابا، در صورتی که شما بخواهید می توانید تمام فرایند دریافت اینماد را برای شما انجام دهد.

شروع گفت و گو
سلام

برای مشاوره رایگان از طریق واتس آپ کلیک کنید