موسسه حقوقی علی بابا

ثبت مشاغل خانگی

راهنمای جامع ثبت مشاغل خانگی

یکی از تاثیرات شگرف شبکه های اجتماعی در سال های اخیر، کمک به رشد مشاغل خانگی بوده است. ثبت مشاغل خانگی در سایت حمایت از مشاغل خانگی می تواند برای صاحبین این مشاغل مزایایی داشته باشد. در این مقاله ما به طور کامل به آموزش ثبت کسب و کار خانگی می پردازیم و مزایای آن را برای شما شرح خواهیم داد.

آموزش تصویری ثبت مشاغل خانگی در سامانه

برای ثبت مشاغل خانگی، شما نیاز به مراجعه حضوری به هیچ دفتریا سازمانی را ندارید و با ثبت نام در سایت ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، می توانید کسب و کار خود را ثبت کنید و از تسهیلاتی بهره مند شوید. در ادامه به آموزش تصویری ثبت نام در این سایت می پردازیم:

زمانی که وارد سایت شدید، از منوی سمت راست گزینه ثبت و سپس ثبت نام متقاضی مستقل را انتخاب کنید.

سایت ساماندهی مشاغل خانگی

سپس در صفحه ای که برای شما باز می شود، مطابق تصویر زیر، بار دیگر گزینه متقاضی مستقل را انتخاب کنید

ثبت نام متقاضی مستقل

در این مرحله، اگر هنوز مجوز دریافت نکرده باشید، از شما درخواست می شود که قبل از ثبت مشاغل خانگی خود، مجوز لازم را دریافت کنید. با کلیک بر روی دکمه درگاه مجوز ملی، وارد سایت مورد نظر برای دریافت مجوز خواهید شد.

درگاه مجوز ملی مشاغل خانگی
سپس بر روی دکمه صدور مجوز مشاغل خانگی کلیک کنید.
صدور مجوز مشاغل خانگی

در مرحله بعد، کافیست راهنمای دریافت مجوز را مطالعه کنید و شغل خود را از میان شغل های معرفی شده انتخاب نموده و درخواست مجوز را ارسال کنید. (در مقاله دیگری به آموزش کامل دریافت مجوز می پردازیم)

پس از این که مراحل دریافت مجوز را انجام دادید، به سایت ثبت مشاغل خانگی باز می گردید و مراحل ثبت شغل خود را طبق آنچه در ادامه می گوییم انجام می دهید.

در این زمان، شما پس از انتخاب گزینه ثبت نام متقاضی مستقل، صفحه زیر را مشاهده می کنید:

اطلاعات ثبت شغل خانگی

پس از اینکه اطلاعات خود را تکمیل کردید، بر روی دکمه «ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری» کلیک کنید تا به صفحه زیر هدایت شوید. یادتان باشد کد رهگیری که در این صفحه دریافت می کنید را برای خود ذخیره کنید:

کد رهگیری ثبت شغل خانگی

پس از آن با کلیک بر روی دکمه ادامه، به صفحه دیگری هدایت می شوید. در این صفحه باید شرح مختصری درباره کسب و کار خود بنویسید و اطلاعات مربوط به کسب و کار تان را وارد کنید.

اطلاعات کسب و کار

در آخرین مرحله، شما باید مبالغی را که فکر می کنید برای شروع یا توسعه کار خود نیاز دارید ثبت کنید. نهایتا نیز دکمه پایان ثبت نام را بزنید.

هزینه ثبت شغل خانگی

زمانی که ثبت نام شما در این سامانه به پایان رسید، با استفاده از کد ملی و کد رهگیری خود می توانید بار دیگر به این سایت وارد شوید و روند کار خود را پیگیری کنید.

مزایای ثبت کسب و کار خانگی در سامانه

ثبت کسب و کار خانگی تان، برای شما می تواند از نظر مالی مزایایی داشته باشد. با توجه به لایحه حمایت از مشاغل خانگی که در مجلس شورای اسلامی به ثبت رسیده است، شما می توانید با ثبت شرکت خود از تسهیلات مالی و وام با سود پایین بهره مند شوید.

به همین دلیل در صورتی که برای کسب و کار خود نیاز به حمایت مالی دارید. می توانید با ثبت نام در این سامانه آن را دریافت کنید.

سخن آخر

در این مقاله به طور مختصر، به آموزش ثبت مشاغل خانگی در سامانه حمایت از مشاغل و لزوم آن پرداختیم. در صورتی که در مراحل ثبت نام خود دچار مشکل شدید، می توانید مشکل خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

موسسه حقوقی علی بابا در زمینه مشاوره کسب و کار، مشاوره های حقوقی و ثبت کسب و کار تان به شما کمک می کند. در صورتی که شما نمی توانید به تنهایی فرایند ثبت شغل خود را انجام دهید، می توانید آن را به ما بسپارید.

شروع گفت و گو
سلام

برای مشاوره رایگان از طریق واتس آپ کلیک کنید